DOE JOS EENS VIJF EUROS GEVEN

Year: 2015
What: Crowdfunding Campaign
Agency: Etcetera
Concept, Copy & Art: Matthijs Haagsman
Production: Matthijs Haagsman & Daan Hülsmann

De aan lager wal geraakte Rotterdamse paardenhandelaar ‘Cowboy Jos’ werd een internetheld dankzij zijn optreden in de serie ‘Willems Kantine’. Ondanks zijn heldenstatus en het feit dat iedereen met hem op de foto wil, is er voor Jos niks veranderd. Hij had nog steeds geen cent te makken. Reden genoeg om een crowdfundingsactie te starten voor Jos.

“Internet-celebs dealen vaak alleen met de lasten, zonder de lusten”

Geïnspireerd door zijn gevleugelde uitspraak: “Doe mij eens 5 euro’s geven”  hebben Matthijs Haagsman en Daan Hülsmann het initiatief genomen om Jos financieel te helpen. Via de website www.doejoseensvijfeurosgeven.nl kon iedereen Jos nu écht 5 euro’s geven.

PERS 
AD / Metro / Adformatie / Upcoming / WANT / FunX / Slam FM

Doe Jos eens Vijf Euro's Geven